Popularita opakovatelně použitelných obalů roste, nově se připojuje i Nutella

  
Lenka Nováková
18. 1. 2021 ▪ 10:41

Oblíbená lískooříšková pomazánka Nutella bude prozatím v pilotním projektu ve Francii prodávána v opakovatelně použitelných obalech. Ty zajistí snížení množství odpadu, který při prodeji výrobku vzniká.

Lískooříškový krém Nutella
Lískooříškový krém Nutella
Foto: engin akyurt / Unsplash

Aktualizováno - 18. 1. 2021, 12:19

Recyklovatelné, kompostovatelné ale i opakovatelně využitelné obaly se v posledních letech stávají stále větším trendem nejen bezobalových obchodů. Stále větší množství výrobců tak vymýšlí jak své produkty zabalit tak, aby došlo ke splnění hygienických norem ale zároveň bylo ulehčeno životnímu prostředí už tak zatíženému obrovským množstvím plastů.

Speciální sklenice vydrží i několikanásobné doplnění

A právě trendu větší péče o svou ekologickou stopu se nyní začala více věnovat i skupina Ferrero, která může být pro mnohé neznámá ale vězte, že stojí za značkami jako je Raffaelo či Nutella – oblíbený lískooříškový krém známý po celém světě. A právě v případě poslední značky nyní Ferrero uvádí na trh ve Francii nové obaly, které budou opakovatelně využitelné.

Díky tomu, že nové obaly bude možné vrátit a znovu naplnit, dojde k rychlému snížení ekologické stopy produktu. Každý zákazník tak speciální obaly po použití může v řetězci vrátit a tím se mu vrátí i záloha za obal. Řetězec je pak dále předá k jejich vymytí a opětovnému použití.

Opakovatelně použitelná sklenice Nutella , ...
Obaly si zájemci budou moci koupit v deseti vybraných prodejnách nebo na e-shopu řetězce Carrefour. Obaly jsou právě pro tento účel speciálně navrženy, tak aby odolaly několikanásobnému použití.

Oproti běžné sklenici tak má ta recyklovatelná samozřejmě vyšší odolnost určenou na několikanásobné použití ale také jiné těsnění a uzávěr tak, aby mohla být vždy snadno umyta a připravena na další naplnění.

Nejen potraviny ale i kosmetika

Bezobalové obchody ale i obaly, které jsou opětovně využitelné jsou v poslední době hitem spotřebitelů, na který musí reagovat už i velké potravinářské a kosmetické značky. Ty si začínají pomalu uvědomovat dopad prodeje svých výrobků na životní prostředí a tak vytváří ekologicky šetrnější obaly.

V první řadě je ale vždy nejlepší ten obal, který vůbec nevznikne. I z toho důvodu je nejlepším řešením právě recirkulace jednoho obalu jako to nyní dělá Nutella. Podobným způsobem se snaží množství odpadu snížit i kosmetická firma Beiersdorf, která vlastní značku Nivea.

Ta společně s drogerií DM testuje v některých prodejnách opakovatelně doplňovatelné obaly na kosmetiku jako jsou sprchové gely či šampóny. Díky automatu, který umožní nádoby snadno doplnit přímo na prodejně by mělo dojít k úspoře velkého množství plastu jelikož jednu nádobu lze doplnit až třikrát a to hlavně z hygienických důvodů.




Štítky: Nutella Recyklace Odpady
Zdroj: Ferrero