
Pandemie koronaviru COVID-19 má silné dopady i v místech, kde to nebylo příliš očekáváno jako je třeba svoz odpadů. Kvůli tomu, že mnoho obyvatel mění způsob jakým nakupují a přechází stále častěji na on-line formu...
Lexus přišel s novinkou v podobě nového řídícího systému pro elektrický pohon vozidel Lexus. Ten by se měl začít objevovat někdy v příštím roce. Co nám tento systém přinese a v čem jsou jeho základní novinky, které stojí za zmínku?
Mnoho společností, které vyrábějí nové vozy se vždy zaměřují především na design, který musí být dokonalý. Lexus se ale zaměřil především na nový bateriový elektrický pohon, který by měl nabídnout také náhon na všechny čtyři kola. Tento nový systém by měl řídit distribuci točivého momentu pomocí předního a zadního elektromotoru. Následná brzdná síla pak bude také přenášena na všechna čtyři kola.
Lexus se na vývoj takového systému vrhnul především proto, aby byl schopný do auta dostat potřebné zrychlení, dobrou stabilitu v zatáčkách a celkově zpříjemnit jízdní zážitek. To vše samozřejmě ve spojení s potřebným luxusem a pohodlím při řízení elektrického vozidla. Direct4 také umožní mít na každé nápravě elektromotor s vysokým točivým momentem. Součástí nových vozů pak bude také převodovka, která by se měla starat o optimální rozložení hnací síly. Toto vše by se mělo objevit v novém modelu Lexus LF-30.
Tento model byl sice představený již v minulém roce, jedná se ale zatím pouze o koncept a sériově model vyráběný není. Možná i proto automobilka Lexus sáhla po vylepšeném řídícím systému, který by mohl přinést výrazné zlepšení jízdních vlastností do všech nových elektromobilů od Lexusu. Dočkáme se v rámci tohoto modelu také dalších změn, které by mohly například znamenat revoluci na poli elektromobility?
Pandemie koronaviru COVID-19 má silné dopady i v místech, kde to nebylo příliš očekáváno jako je třeba svoz odpadů. Kvůli tomu, že mnoho obyvatel mění způsob jakým nakupují a přechází stále častěji na on-line formu...
Svět se dnes stále častěji zabývá otázkou uhlíkové neutrality, stejně tak se zabývá novými možnostmi pohonů nejen pro automobily, ale také pro letadla. Vědci z MIT proto přišli s novým hybridním elektrickým letadlem, které...
Klimatická změna sice do České republiky přináší stále větší klimatické extrémy jako je sucho nebo naopak prudké deště a další výkyvy počasí. To ovlivňuje přirozené prostředí mnoha rostlin i živočichů, kteří na...
Ministerstvo životního prostředí chystá na následující roky výraznější podporu jednoho z oblíbených prvků pro snižování lokálních dopadů změny klimatu – zelených střech. Ty se dočkaly podpory už v rámci programu Nová...
Elektromobilita je v mnoha zemích, kde došlo k podpoře prodeje elektromobilů z dotací stále silnější téma a to i z hlediska stability energetické sítě. Ty se totiž obávají, zda budou schopné vykrýt energetické špičky...
Ač se stále při snižování emisí v dopravě mluví spíše o osobních automobilech, výjimkou která může být při jejich snižování ještě důležitější ovšem nejsou ani nákladní vozy a autobusy. Výrobci nákladních...
Globální oteplování v letošním roce nám opět ukázalo, že tu s námi je a nebojí se projevit. To bylo velmi viditelné nejen na lesních požárech v Kalifornii, Amazonském pralese či na Sibiři. A právě poslední zmiňované...
Nedostatek potravin a vody v důsledku stále se stále se zvětšujícího sucha přinutí ještě do konce 21. století obrovské množství lidí k migraci na území, kde tyto problémy v takové míře nebudou. Mohlo by také dojít...
Podle zprávy Greenpeace mohou mít v Evropské unii na změnu klimatu už v současnosti mnohem větší vliv hospodářská zvířata a jejich chov oproti provozu osobních a dodávkových automobilů. Greenpeace k závěru došlo na základě...
Díky změně atomového zákona prostřednictvím novely zákona č. 416/2009 Sb., o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury a infrastruktury elektronických komunikací, která vstoupila v lednu v platnost může...