EnergoZrouti.cz

Ministerstvo průmyslu spouští Chytrou volbu. Čechům poradí jak uspořit energie

  
Martin Bárta
20. 10. 2020 ▪ 13:15

Ministerstvo průmyslu a obchodu spustí na podzim novou reklamní kampaň. Ta by měla Čechy naučit lépe hospodařit s energiemi a zlepšit tak životní prostředí, ale zároveň snížit výdaje obyvatel na energie.

Úspory energií
Úspory energií
Foto: Niek Verlaan / Pixabay

Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) spustí na podzim novou informační kampaň Chytrá volba. Ta by měla české domácnosti, firmy ale i obce a kraje informovat o tipech na úspory energií. Domácnosti se tak snadno dozví, jak vybrat energeticky úspornější auto, jak správně zateplit dům či jak vybrat energeticky šetrný nový spotřebič.

Dotace nestačí, ministerstvo chce proto veřejnost více edukovat

„Je na čase zabývat se podporou úspor energie i jinou formou, než jsou investiční dotace. Je třeba se pokusit změnit přístup lidí ke spotřebě energie a motivovat je k úspornému chování. Bariéra nespočívá jen ve financích, týká se také povědomí o přínosech a možnostech, jak realizovat energeticky úsporná opatření,“ vysvětluje vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček.


I přes to, že jsou energetické úspory stále větším tématem, je mnoho lidí, kteří mají v těchto možnostech zmatek a není pro snadné se vyznat v dokumentech například při nákupu nemovitosti. Ministerstvo by tak chtělo tímto krokem lidem pomoci, ale pomoci i ve snižování emisí skleníkových plynů pocházejících z tuzemských domácností. Každá tuzemská domácnost totiž podle dat MPO ročně spotřebuje energii rovnající se přibližně 5 tunám uhlí či 2 078 m3 zemního plynu.

Ukázka z kampaně Chytrá volba

Kampaň odstartuje na podzim, bude vidět hlavně na internetu

Snížení spotřeby energií totiž v krátkodobém i dlouhodobém měřítku pomůže jak zlepšení stavu ovzduší a životního prostředí ale i peněženkám domácností. Ty mohou často razantně ušetřit jen díky zateplení, výměně oken, výměně spotřebičů či modernizací vytápění svého domu či bytu.


Novou kampaň Chytrá volba spustí ministerstvo na podzim, první fáze pak potrvá až do května 2021. Reklamní spoty bude možné vidět hlavně na internetu včetně sociálních sítí, na které se zaměří.




Zdroj: MPO