EnergoZrouti.cz

Mercedes-Benz zahájil v Německu sériovou výrobu „popelářské Tesly“ eEconic

  
Tomáš Jelínek
24. 7. 2022 ▪ 09:50

Mercedes-Benz zahájil v německém závodě ve Wörthu sériovou výrobu elektrického náklaďáku určeného pro svoz odpadu. Ten by měl mít dostatečný dojezd pro většinu svozových tras. První vyrobený eEconic tak už putuje do Dánska k prvnímu zákazníkovi.

Elektrický popelářský vůz Marcedes-Benz eEconic
Elektrický popelářský vůz Marcedes-Benz eEconic
Foto: Daimler Trucks AG

Daimler Truck zahájil sériovou výrobu svého druhého plně elektrického nákladního vozu Mercedes-Benz eEconic. Ten v továrně ve Wörthu, kde se vyrábí právě nákladní vozy, bude už druhým vozidlem s nulovými emisemi. První byl eActros, který se začal vyrábět vloni na podzim. Nový eEconic je určený primárně pro svoz odpadu ve městech.

Ačkoliv je eEconic založen na stejné architektuře jako elektrický eActros, jejich vzhled se dost liší. eEconic je totiž určen pro svoz odpadu ve městech, k čemuž jsou uzpůsobeny i dveře určené pro nástup a výstup posádky, jež vyváží odpad.

Montáž vysokonapěťových vodičů Mercedes-Benz eEconic , Daimler Trucks...
 Výroba elektrických nákladních vozidel ve Wörthu probíhá téměř totožně jako je tomu u běžných dieselových verzí nákladních automobilů. Téměř na konci procesu, kdy je vozidlo z velké části kompletní ale elektrické modely pokračují do takzvané Future Truck Center, kde jsou nainstalovány všechny elektrické komponenty jako jsou jak samotné baterie, tak i vysokonapěťové systémy.

První vyrobený Mercedes-Benz eEconic , Daimler Trucks...
 Verze Mercedes-Benz eEconic e300 je z výroby vybavena třemi bateriemi s celkovou kapacitou 336 kWh. To by podle výrobce mělo zajistit dojezd na 100 – 150 kilometrů, což by mělo být dostatečné pro většinu svozových tras, které odpadové společnosti obsluhují. Směna, při které je svážen odpad by tak měla proběhnout kompletní i bez nabíjení vozidla na trase. Podle výrobce je špičkový nabíjecí výkon vozidla 160 kW. Nabití z 20 na 80 procent by tak mělo být možné za 75 minut.

První sériově vyráběný eEconic pak podle firmy zamíří do Dánska, kde jej převezme společnost Urbaser A/S, která se zabývá právě svozem odpadu.




Štítky: Elektromobil Odpady Mercedes-Benz Auto Odpad Auto Emise
Zdroj: RED