
Elektromobilita je v mnoha zemích, kde došlo k podpoře prodeje elektromobilů z dotací stále silnější téma a to i z hlediska stability energetické sítě. Ty se totiž obávají, zda budou schopné vykrýt energetické špičky...
V nejstarších tunelech podzemní dráhy na světě tedy v těch v Londýně by se už brzy mohli prohánět vlakové soupravy čistě na energii z obnovitelných zdrojů. Alespoň tak si to představuje Londýnská radnice společně s provozovatelem metra tedy společností Transport for London (TfL).
Londýnské metro každoročně spotřebuje na svůj provoz 1,2 TWh elektrické energie. Radnice ale chce aby do roku 2030 tato slavná dráha neprodukovala žádné emise skleníkových plynů a do roku 2050 aby ji následovalo celé město, které by se tak mělo stát také uhlíkově neutrálním.
V současné době již 16 procent spotřeby metra v Londýně pochází z obnovitelných zdrojů. Podle studie by ale na úplný bezemisní provoz metra bylo potřeba 200 nových větrných turbín nebo 5,6 milionu solárních panelů což je samozřejmě v blízké době nereálné a tak londýnská radnice svolila k nákupu elektřiny pouze od dodavatelů obnovitelných zdrojů energie.
Jak dlouhodobě propaguje starosta města Sadiq Khan, měly by na obnovitelné zdroje přejít i další organizace ve městě včetně škol, úřadů, policejních či hasičských úřadů a dalších. Rozhodnutí starosty přivítaly i ekologické organizace v čele s Greenpeace.
Londýnské metro začalo provozovat svou první linku v roce 1890. V současné době zahrnuje 11 linek a v letech 2017 / 2018 přepravila 1,3 miliardy cestujících čímž se stala dvanáctým nejfrekventovanějším systémem podzemní dráhy na světě. Metro má aktuálně kapacitu na přepravu až 5 milionů cestujících denně.
Elektromobilita je v mnoha zemích, kde došlo k podpoře prodeje elektromobilů z dotací stále silnější téma a to i z hlediska stability energetické sítě. Ty se totiž obávají, zda budou schopné vykrýt energetické špičky...
Více jak 11,5 miliardy korun vybral stát na mýtném v loňském roce. Výběr mýta podle provozovatele Czechtoll zvýšil právě i jejich nový systém. Ten na rozdíl od předchozí technologie využívá GPS satelitů ke sledování zda je...
Změna klimatu ovlivňuje každý den miliony lidí na celé planetě díky velmi silným povětrnostním podmínkám, vznikem hurikánů, vlnami veder a tím podpořeným suchem či opačným problémem – povodněmi. I přes to je ale podle OSN...
Spolupráce vědců přináší další zajímavé výstupy v rámci zvýšení efektivity solárních panelů. Právě u těch se vědcům podařilo za použití přírodní látky kapsaicin, která je nejčastěji obsažená v pálivých chilli...
Globální oteplování v letošním roce nám opět ukázalo, že tu s námi je a nebojí se projevit. To bylo velmi viditelné nejen na lesních požárech v Kalifornii, Amazonském pralese či na Sibiři. A právě poslední zmiňované...
Vážnosti situace ohledně stále většího sucha si uvědomují i v Jihomoravském kraji a proto v letošním roce připravili program, který by měl pomoci se zadržením vody v krajině ale i s péčí o zeleň na území kraje. To by...
Co Spojeným státům americkým a potažmo i celému světu přinese vláda nově zvoleného prezidenta Joea Bidena lze nyní jen těžko odhadovat, jedno by ale mělo být jisté. Jak budoucí prezident napsal na sociální síti Twitter, mělo...
Chemici z brněnské Mendelovy univerzity mohou slavit, po desetiletém výzkumu se jim totiž podařilo připravit speciální postřik na rostliny, který je chrání před působením bakterií. Rostliny jsou díky tomu mnohem odolnější než...
Ač se stále při snižování emisí v dopravě mluví spíše o osobních automobilech, výjimkou která může být při jejich snižování ještě důležitější ovšem nejsou ani nákladní vozy a autobusy. Výrobci nákladních...
Siemens postaví v Bavorsku největší Německý závod na výrobu vodíku. V první fázi by měla nová továrna dodávat 900 tun vodíku ročně. Po dokončení by to ale mělo být až 2 000 tun ročně. Továrna by měla být otevřena...