IKEA po 70 letech ukončí distribuci ikonického „produktu“

  
Markéta Bártová
8. 12. 2020 ▪ 11:47

IKEA po 70 letech ukončí výrobu a distribuci jednoho ze svých symbolů, který by mohl být právoplatně označen za jeden z produktů. V nejlepším roce jej bylo distribuováno 200 milionů kusů po celém světě.

Obchodní dům IKEA
Obchodní dům IKEA
Foto: Alexander Isreb / Pexels

Švédský nábytkový gigant IKEA po sedmdesáti letech ukončí výrobu své proslulého katalogu, který se dá v mnoha ohledech považovat za jeden z produktů firmy založené Ingvarem Kampradem. Právě tento katalog totiž mnoho let udával trendy nejen v nábytkářství a designu domácností na celém světě.

Doba pokročila, zájem o katalog vytrvale klesá

Podle firmy ale právě nyní nastal čas výrobu tohoto katalogu, kterého se v jednom roce vytisklo 200 milionů kopií ve 32 jazycích ukončit. Doba totiž pokročila dál a o tištěný katalog byl tak ze strany zákazníků stále menší zájem.

V době před masivním rozvojem internetu se katalog nábytkářského řetězce stal jednou z možností jak inspirovat zákazníky po celém světě s inovativními řešeními a výrobky pro jejich domácnosti. V současnosti už ale zákazníci volí nové možnosti výběru nábytku a doplňků pro své domácnosti prostřednictvím internetu.

IKEA se v posledních letech zaměřila i na mobilní aplikaci využívající rozšířenou realitu. Díky ní mohou zákazníci na displeji svého mobilního telefonu či tabletu vybrat nábytek ze sortimentu firmy a snadno jej právě pomocí rozšířené reality promítnout alespoň na displeji přímo do prostoru svého bytu.

IKEA už využívá modernější způsoby komunikace produktů

„Za posledních několik let IKEA připravila několik možností, jak oslovit, komunikovat a setkat se se zákazníky ať jsou kdekoli“ říká Konrad Grüss, výkonný ředitel Inter IKEA Systems BV.

První katalog IKEA vytvořil v roce 1951 sám zakladatel značky Ingvar Kamprad. Na obálce v té době byla židle v hnědém čalounění. V té době bylo vytištěno a distribuováno „pouhých“ 285 000 výtisků ve švédštině. V roce 2000 bylo pak zahájeno distribuování tištěné i digitální verze současně. Největší úspěch pak katalog zaznamenal v roce 2016, kdy bylo distribuováno 200 milionů kopií na více jak padesát trhů.

Ukončení tisku katalogu tak znamená i krok do budoucnosti z hlediska ochrany přírody. Na tisk katalogů bylo totiž každoročně potřeba mnoho tun papíru, který nyní bude ušetřen a s ním i stromy, které musely být pokáceny.




Zdroj: Inter IKEA Systems BV