EnergoZrouti.cz

Čínská elektro-automobilka Nio hledá partnery pro expanzi do Evropy

  
Martin Bárta
30. 12. 2021 ▪ 14:32

Čínská automobilka Nio se po nedávném představení modelu ET5, který má představovat konkurenci pro Teslu, ale i evropské značky chystá na několik trhů v Evropě. Už v příštím roce chce totiž otevřít první ze svých výměnných stanic pro baterie.

NIO Power Swap
NIO Power Swap
Foto: NIO

Není to ani čtrnáct dnů, co jsme informovali o rychlém rozšiřování sítě výměnných stanic baterií čínské automobilky Nio, která se soustředí na vývoj a výrobu elektrických vozidel. Na své nedávné akci během které značka představila i nový model ET5, jež by měl konkurovat jak evropským tak i americkým značkám v čele s Teslou ale Nio informovalo i o svých plánech na expanzi do Evropy.

Přednost mají země s rozšířenou elektromobilitou

A právě s expanzí by firmě alespoň co se jejich speciálních výměnných stanic baterií měli pomoci evropští partneři. Nio si je totiž vědomo problematiky nabíjení elektromobilů, které za současných technologií trvá dobu, jež je pro velkou část motoristů příliš dlouhá.

Firma tak místo zdlouhavého nabíjení automobilů přišla s vlastním řešením sítě výměnných stanic. Ty dokážou při vjetí elektromobilů Nio automaticky vyměnit baterii, která je vybitá za plně nabitou během pár okamžiků. Řidič tak může snadno a během chvíle pokračovat v cestě.

Čínská automobilka nyní hledá partnery, s kterými by zajistila rozšíření této sítě po Evropě. I když v počátcích by se nové výměnné stanice Power Swap Stations, jak je společnost nazývá, měly objevit hlavně v Norsku, Švédsku, Dánsku, Německu nebo Nizozemsku, jejich další rozšiřování do celé Evropy se dá v budoucnu očekávat.

Automobilka tak hledá partnery, kteří vlastní lukrativní místa u dálnic, čerpacích stanic, ale i obchodních domů, jež by byla pro umístění stanic vhodná. V Norsku už je přitom firma ještě o něco dál a do konce příštího roku (2022) by se tak v zemi mělo objevit dvacet nových stanic Power Swap Stations.

Jisté je, že v případě úspěchů automobilky v těchto zemích dojde v následujících letech k dalšímu rozšiřování projektu. V současnosti vybrané země jsou ale vybrané hlavně kvůli rozšířené mobilitě, která pro tamní řidiče již není ničím překvapivým. V České republice si tak vzhledem k dosavadnímu rozšíření bateriových vozidel ještě nějakou dobu počkáme. Pokud ovšem Česko vůbec bude v počátcích lukrativní pro velkou čínskou automobilku.




Štítky: Nio Elektromobily Auto Evropa Nabíječky
Zdroj: RED