EnergoZrouti.cz
Můj profil        Vyhledávání
HLAVNÍ STRÁNKADOMÁCÍZAHRANIČNÍKRAJEELEKTROMOBILITAVODÍK

Britové podepisují petici na zvýšení maximální povolené rychlosti elektrických kol

Autor: Martin Bárta
TwitterFacebook
1. 8. 2020, 16:39
Martin Bárta

Britská vláda představila před pár dny plán jak přesvědčit co nejvíce lidí k přechodu z aut do cyklistiky nebo pěší dopravy hlavně ve městech. V souladu s tímto dokumentem vznikla nová petice, která požaduje zvýšení rychlostního limitu elektrických kol.

Elektrokolo
Elektrokolo
Foto: Fotobanka Pixabay & Pexels

Vláda v Anglii před pár dny představila plán na větší míru využívání cyklistické a pěší dopravy místo použití automobilů a to hlavně ve městech. Nový plán by měl stanovit kroky, které přesvědčí více obyvatel k preferování těchto způsobů dopravy.

Zároveň s tímto plánem vznikla petice občanů, kteří požadují po vládě zvýšení rychlostního limitu elektrických kol, který je v současnosti v celé EU omezen na 25 km / h.

Současné zákony totiž u elektrických kol neumožňují vyšší výkon motoru než je 250 wattů a zároveň nesmí být umožněno překročení rychlosti 25 km / h a to samozřejmě z důvodu bezpečnosti jak cyklistů tak chodců.

Petice je možné v Británii navrhnout jednoduše přímo na webu parlamentu. Pokud získá 10 000 podpisů musí se jí zabývat vláda, pokud je podpisů 100 000 musí být projednána přímo v britském parlamentu.

Zvýšení rychlosti elektrokol po vzoru USA

Podle autorů petice, umístěné na britském vládním serveru by mělo být dovoleno zvýšení rychlosti na 20 Mph tedy něco přes 32 km / h po vzoru Spojených států amerických. Současný rychlostní limit podle autorů brání většímu rozvoji elektro-cyklistiky a tím i přechodu na ekologičtější a bezemisní dopravu ve městech jelikož není díky němu přeprava rychlostně srovnatelná s využitím auta či motorky.


Aktuální limit, který musejí výrobci kol prodávaných na trzích EU i Velké Británie nastavovat je určen jak již bylo zmíněno k vyšší bezpečnosti provozu. Už nyní bohužel často dochází ke kolizím e-cyklistů s ostatními účastníky silničního provozu což bývá často způsobeno tím, že cyklisté nepřizpůsobují jízdu jinému chování elektrického kola oproti kolu standardnímu.


Rychlostní limit, který je na kolech nastaven bývá ale často už v dnešní době obcházen úpravou softwaru výrobce. Na internetu je k elektrickým kolům i koloběžkám k nalezení spousta návodů jak nastavení od výrobce obejít a zvýšit rychlostní limit. V případě nehody to ale může mít velké následky nejen pro provozovatele kola.

A jaký je váš názor? Podělte se o něj v diskuzi
Autor: Martin Bárta, Zdroj: RED


  Diskuze (0 příspěvků)


Doporučujeme










Témata



Krajské zprávy