Anglie tiše odstoupila od požadavků na povinnou nabíječku elektromobilů u obchodů, úřadů a firem

  
Martin Bárta
27. 12. 2021 ▪ 12:56

Už brzy mělo být ve Velké Británii povinné nainstalovat nabíječku ke každému většímu obchodu, firmě a úřadu. Ministerstvo dopravy ale nyní od požadavků tiše odstoupilo.

Elektrické SUV Ford Mach-E
Elektrické SUV Ford Mach-E
Foto: Adrian N on Unsplash

Plán na povinnou instalaci nabíječky elektromobilů, který před časem představili politici ve Velké Británii se setkal se širokou nevolí podnikatelů, na které by nové nařízení mělo největší dopady. Vláda ale nyní v tichosti od návrhu odstoupila a zákon tak bude připravován v mírnější formě.

Britská vláda návrh potichu stáhla

Jak upozornil britský server The Guardian, původní návrh obsahoval požadavek, aby všechny obchody, úřady, ale i továrny v Anglii měly k dispozici alespoň jednu nabíječku pro elektromobily v případě, že mají parkoviště pro více jak 20 aut.

Vlnu kritiky ale vyvolala informace o tom, že nabíječky budou povinné u všech budov, tedy nejen u těch nově vystavěných či rozsáhle rekonstruovaných. Podle nových návrhů se ale zdá, že britské ministerstvo dopravy od kritizovaných plánů ustoupilo a provedlo změny.

Nově by tak byly vyžadovány nabíječky elektromobilů pouze pro komerční objekty, které budou rekonstruovány nebo čerstvě vystavěny. Další změna ale podle The Guardian vyvolala obavy z automobilového průmyslu, podle kterého počet veřejných nabíječek bude zaostávat za poptávkou po nich.

Prodej elektromobilů totiž ve Velké Británii stále rychleji roste a s ním i nároky na infrastrukturu, která je velmi často již v současnosti nedostatečná.

Infrastruktura může být problémem elektromobilů číslo jedna

Nedostatečná infrastruktura pro dobíjení elektromobilů by již brzy mohla být hlavním problémem dalšího rozšiřování vozidel poháněných energií uloženou v bateriích. Už v současnosti se někteří obyvatelé Velké Británie vyhýbají nákupu elektromobilů či svá elektrická vozítka prodávají z toho důvodu, že je jednoduše není kde nabíjet.

Částečným řešením problémů by tak mohly být dotace, které podporují nákup domácích nabíječek. Ty ale třeba v Německu způsobily nedostatek nabíječek na trhu, často jej totiž v rámci dotační politiky nakoupilo velké množství domácností, které elektromobil vůbec nemají. Krátkodobě pak došlo i k omezení dodávek některých nejprodávanějších modelů.

Domácí nabíječky ale problém s nedostatečnou infrastrukturou dokáží řešit jen částečně. Velké množství obyvatel totiž bydlí v panelových či bytových domech, kde není možné elektromobil nabíjet stejným způsobem jako jsou na to zvyklí majitelé domů.




Štítky: Elektromobily Auto Velká Británie Nabíječka Elektřina
Zdroj: RED