Majitelé škodovek si stěžují na nefunkční součást vozů, podle firmy je problém v celém koncernu

  
Martin Bárta
9. 11. 2022 ▪ 14:42

Majitelé moderních škodovek si stěžují na nefunkční součást vozu. Ta je přitom s narůstající digitalizací stále více důležitá. Podle firmy ale velmi často není problém přímo u značky nýbrž přímo v koncernovém softwaru.

Aplikace MyŠKODA
Aplikace MyŠKODA
Foto: Škoda Auto

Přechod na elektromobilitu a digitalizaci v posledních letech přináší do většiny nově vyráběných vozů mnoha značek spoustu nového softwaru, který má řidičům zpříjemnit jízdu a nabídnout spojení se svým vozem i pokud v něm zrovna nesedí. Právě on-line propojení s vozem je ale podle řidičů nových škodovek velký problém. Aplikace totiž velmi často nefunguje tak jak by měla a vůz tak na dálku nelze sledovat, odemykat a provádět další činnosti, za které si ale zákazníci v mnoha případech připlatili.

Ačkoliv první model Škody – Scala, který byl podle značky plně on-line díky zabudované SIMkartě představila značka už v roce 2018, technologii se od té doby příliš vylepšit nepodařilo. Mobilní aplikace MyŠKODA dnes svým uživatelům nabízí jak základní údaje o vozidle, spotřebě, aktuální parkovací pozici, tak i možnost vzdáleného odemykání či zamykání vozu.

Mnohem důležitější se ale aplikace stala až s příchodem plně elektrických vozidel ENYAQ iV. V případě elektromobilů jsou totiž jejich majitelé stále více na aplikaci „fixováni“ už kvůli možnosti vzdáleně sledovat pokrok v nabíjení vozu, což se hodí hlavně na placených nabíječkách. Každý výpadek aplikace tak může pro mnoho majitelů vozidel, kteří aplikaci využívají znehodnotit zážitek z využívání jejich vozidla. Pokud navíc výpadky přichází i několikrát do týdne, majitelé jsou logicky velmi frustrovaní, a to hlavně v případech, kdy je aplikace součástí vozu, který přišel i na více jak 1,5 milionu korun.

Chyba v aplikaci MyŠKODA , Martin...

Jak ukazují zkušenosti majitelů elektromobilů nejen od Škody Auto, kteří se sdružují ve Facebookových skupinách, zkušenost s velmi častými výpadky není ojedinělá. Podle jednoho z uživatelů skupiny – Honzy Kornouta Ričiho problém trvá už několik let, což je u značky velikosti Škoda Auto velmi smutná zkušenost. Problém s výpadky aplikace přitom není jen u tuzemských zákazníků, už v roce 2021 jej ve Facebookové skupině ŠKODA iV hlásil i Chris Ingram, který používá svůj vůz ENYAQ iV ve Velké Británii. Podle něj si na jeden z výpadků stěžovali lidé jak na Facebookových, tak i v dalších internetových skupinách nejen ve Velké Británii.

Problémy se softwarem ovšem nemá jen Škoda Auto. Občas si totiž na výpadky stěžují i majitelé největšího výrobce elektromobilů – Tesla. V tomto případě jde ale většinou jen o krátkodobé výpadky, které jsou spojeny spíše s možností ovládat jednotlivé funkce než s výpadkem kompletní aplikace.

Problém, který se v aplikaci MyŠKODA projevuje často jako nemožnost připojit se k serveru, nutnost opětovného přihlášení do aplikace či dalšími způsoby je ale podle tiskového mluvčího značky známý. „Jsme si bohužel vědomi, ze spojení s vozem z MyŠKODA app nefunguje úplně vždy dle představ nás i očekávání našich zákazníků,“ uvádí mluvčí značky Štěpán Řehák.

Podle něj k problémům dochází hlavně s tím, jak roste míra digitalizace a konektivity vozů spojená s cílem prodávat v Evropě do roku 2030 minimálně 70 % vozů čistě na elektřinu. Podle Řeháka jde ale v případě výpadků o problémy na koncernové infrastruktuře, které postihují nejen zákazníky Škoda Auto.

Další z výpadků aplikace MyŠKODA , Martin...

„Problémy společně s ostatními značkami koncernu velmi aktivně řešíme, se zákazníky o nich aktivně komunikujeme na našich platformách. Náš cíl je mít vždy 100% fungující aplikaci, které bude přinášet všechny výhody užívání nejen našeho prvního plně elektrického modelu ENYAQ iV,“ dodává Řehák.

Výpadky jsou ale podle vlastních zkušeností redakce tak časté, že o nich Škoda neinformuje zákazníky ve všech případech například na sociálních sítích. V době psaní článku (9. 11. 2022 v 10:32) se nám tak při zapnutí aplikace MyŠKODA náhodou podařilo jednu z chyb nasimulovat (viz přiložené foto). Vypadá to tedy, že není tak obtížné na potíže s aplikací narazit.

Pro zákazníky značky jde každopádně o velmi nemilou situaci, jelikož v mnoha případech si právě za možnost využívání aplikace zákazník zaplatil. Například v případě vozu Škoda Scala je totiž možnost využívání aplikace MyŠKODA součástí paketu „Konektivita“, který ale zákazníka vyjde na 15 600 korun. V případě zakoupení je navíc u těchto služeb jen časově omezená licence, kterou je následně ve webshopu Škoda dostupná na jeden rok za 999 Kč (vč. DPH).




Štítky: Elektromobily Auto Elektromobilita Škoda Auto MyŠKODA ENYAQ iV Software Tesla Aplikace
Zdroj: Škoda Auto, Redakce, Facebook